Asa cum va povesteam aici, in august 2013 am participat la un curs de 2 zile, tinut de Alina Roman despre Inteligenta Emotionala. Mai citisem eu una alta despre acest subiect insa am descoperit ca habar nu aveam despre ce este vorba de fapt si cat de importanta este aceasta inteligenta emotionala in viata noastra.

Cu ajutorul acestui curs am realizat cat de important este sa fii constient de propriile emotii, sa fii capabil sa le numesti, apoi sa le gestionezi si ce inseamna cu adevarat ascultarea activa.
Alina a creat o atmosfera foarte placuta, locatia a fost una deosebita, iar partea de “teorie” a alternat in mod armonios cu cea de exercitii practice, extrem de profunde. Iar cursul a avut o structura foarte logica si coerenta.


In prima zi, am aflat despre eneagrama, de la un invitat al Alinei Roman, Ovidiu Voinea. Nu auzisem pana atunci despre acest concept. Pe scurt, eneagrama este un instrument care descrie 9 tipuri de personalitate si care ofera raspunsuri unor intrebari esentiale.

Apoi am invatat ca inteligenta emotionala inseamna capacitatea de a recunoaste, numi si gestiona in mod eficient emotiile.

Am realizat ce este de fapt alfabetizarea emotionala si cat de impotanta este. Alfabetizarea emotionala este capacitatea de a cunoste si numi emotiile. Am aflat cu stupoare ca exista si un disctionar al emotiilor care numara aproximativ 4000 de emotii. Insa cei mai multi dintre noi avem un vocabular destul de saracacios si nu prea suntem capabili sa numim mai mult de 15 – 20 de emotii.

Exercitile pe care le-am facut pe parcursul celor 2 zile au fost foarte utile si extrem de…………………….revelatoare.

Asta am descoperit in decorul ce ne inconjura in locatia cursului
Am avut multe momenta de aha si de descoperire a propriilor greseli pe care le faceam in mod repetat fara sa realizez impactul lor. Am aflat multe despre mine cu aceasta ocazie.

Am invatat ca emotiile ne invata si ne vorbesc despre noi insine. Cu conditia sa avem ceva antrenament in a le decoda.


0 Responses

Trimiteți un comentariu