Cand am vazut aceasta provocare m-am gandit ca este unul dintre acele subiecte despre care mai toti romanii isi pot da cu presupusul. Chestia asta cu turismul e ca povestea cu fotbalul sau cu politica in Romania. Toata lumea are cate o parere, subiectul suscita polemici si discutii, care, de foarte multe ori se cam sfarsec cu pesimistul slogan de tip “Avem o tara bogata, pacat ca e locuita” sau in orice caz, cu parerea aproape unanim acceptata ca turismul nu se face in Romania asa cum ar trebui.

As putea sa scriu zeci de pagini pe subiectul asta iar cand m-am apucat sa scriu acest articol mai aveam putin si elaboram o strategie a Romaniei pentru promovarea turismului. Insa mi-am dat seama ca oricat as da pe dinafara de entuziasm, nu asta e “jobul meu”.


In lumina a ceea ce mi s-a intamplat in ultima vreme in materie de blogging, a locurilor explorate recent si a campaniilor facute de anumite televiziuni, menite sa scoata la lumina frumusetile mai putin cunoscute si “fumate” ale acestei tari si frumusetea unor oameni gospodari care fac cu succes treaba autoritaritatilor “abilitate” pot spune ca Romania este intr-adevar “mereu surprinzatoare”.

As putea sa insir 1001 obiective turistice insa strategia pe care as alege-o eu este sa aflu cat mai multe despre preferintele americanului apoi sa incerc sa ii ofer un tur personalizat care sa includa un mix de viata urbana (cu orasele Sighisoara, Cluj, Alba Iulia, Bucuresti, Sibiu), un picior de plai pe-o gura de rai (adica Delta Dunarii), niscaiva zone cu oameni care stiu sa-si conserve istoria, vizitate de VIP-uri internationale (a se citi Printul Charles, Viscri, Transilvania), niste castele medievale (gen Castelul Huniazilor), ceva mestesuguri traditionale (Marginea), o gura de spiritualitate (manastirile din Moldova si nu numai) apoi sa nu uitam de vinurile romanesti (ii programez o vizita pe Domeniile Sahateni, multipremiate international) si as mai include si altele caci mai sunt destule dar mai bine am opresc aici.

Apropos, nu cred in a-I arata doar obiectievele clasice de care a auzit toata lumea si a-l duce pe cararile “batatorite”. V-ati prins! J

Pe scurt, m-as da peste cap pentru ca americanul nostru sa aiba in Romania o experienta “mindblowing” pe limba lui, mai pe romaneste, memorabila, iar la intoarcerea acasa sa povesteasca tuturor cat de tare a fost.


#roundTripRomania este un eveniment organizat de agenţia de turism TuristClub.ro, în colaborare cuKooperativa 2.0
Labels: , edit post
2 Responses
  1. Loredana Says:

    multumesc pentru sustinere. :)


  2. Unknown Says:

    Cu pla :) Frumoasa initiativa! Abia asteptam asa un subiect.


Trimiteți un comentariu