In perioada 15 -19 ianuarie 2014 s-au desfasurat Campionatele Europene de Patinaj Artistic Budapesta 2014, un fel de repetitie generala, pentru olimpiada de la Sochi, din februarie.

Cum sunt o mare iubitoare a acestui sport, pe care il practic si eu, ori de cate ori am timp, anul asta am lasat tot la o parte si am petrecut ore intregi in fata televizorului, incercand sa prind cat mai mult din aceasta minunata competitie.

Duminica, 19 ianuarie am batut recordul. Am sata vreo 5 ore lipita de televizor si mi-a placut teribil ceea ce am vazut.

Am vazut multa frumusete; atat fizica (am avut senzatia ca sunt la un concurs de frumusete pentru Miss si Mister. Atat marea parte a patinatorilor cat si patinatoarele debordau de talent si de frumusete) cat si eleganta artistica si tinuta. Costume frumoase, programe spactaculoase, antrenori eleganti la mantinela, totul a fost superb.



La perechi am vazut un podium dominat exclusiv de Rusia. Si dupa parearea mea, perechea de pe locul 1 formata din Tatiana Volosozhar si Maxim Trankov (multipli campioni), de data asta chiar au zbarcit-o rau de tot la la programul liber, cu 3 ratari lamentabile (el 2 cazaturi, ea 1) si nu meritau sa castige. Insa tot au iesit campioni datorita punctajului cumulat al celor 2 probe. Totusi, nici macar ei nu s-au considerat castigatori, fiind vizibil marcati de proasta lor evolutie pe care nu si-o puteau explica.

Locul 2 Fedor Klimov si Ksenia Stolbova
Locul 1 Tatiana Volosozhar si Maxim Trankov
Locul 3 Vera Bazarova si Yuri Larionov
Am observat ca perechile din Europa (cum ar fi italienii, englezii si nemtii) au inceput sa le faca o concurenta serioasa rusilor. De altfel, italienii Anna Cappellini si Luca Lanotte au iesit pe locul 1 la dans.

Locul 2 rusii Elena Ilinykh si Nikita Katsalapov
Locul 1 italienii Anna Cappellini si Luca Lanotte
 Locul 3 englezii Penny Coomes si Nicholas Buckland

La fete, marea revelatie a fost rusoaica de 15 ani, Julia Lipnitskaia, care a reusit sa o bata pe multipla campioana, italianca Carolina Kostner. Magistrala a fost fetita asta!

Locul 2  rusoaica Adelina Sotnikova
Locul 1 rusoaica Julia Lipnitskaia
Locul 3 italianca Carolina Kostner
 La baieti o supriza de proportii; desi era oarecum asteptata – spaniolul Javier Fernandez Lopez  a fost pur si simplu demential, a avut o evolutie perfecta si i-a spulberat pe rusi de la distanta si castigand pentru a doua oara aurul. La Olimpiada batalia intre le si Sergei Voronov va fi foarte stransa – o placere de vazut cum se vor descurca.
 
 Locul 2 rusul Sergei Voronov
Locul 1 spaniolul Javier Fernandez Lopez
 Locul 3 rusul Konstantin Menshov
Dupa cum se vede, suprematia rusilor in patinajul mondial este serios amenintata de alte tari care incep sa le faca o concurenta serioasa.

Cat despre reprezentatntul Romaniei,  Kelemen Zoltan, din cate am inteles de la comentatori traieste si se antreneaza in Elvetia si nu prea este sprijinit de statul roman. Jos palaria pentru el ca e ungur si in conditiile date se incapataneaza sa ne reprezinte.

Kelemen Zoltan

In alta ordine de idei, mi-au placut foarte mult si cei doi comentatori Alina Alexoi si Marius Negrea, ambii fost patinatori romani. Au un stil foarte elegant, sunt foarte bine documentati si cu o cultura generala solida.

2 Responses
  1. Si eu ador patinajul, mai ales proba fetelor si a baietilor. Asteptam Olimpiada, astept sa-l vad pe Plushenko


  2. Unknown Says:

    Hei Roxana,
    Nu stiam ca te-ai apucat de blogarit si de quilling. Si eu am descoperit chestia asta in decembrie.

    Proba mea preferata la patinaj este cea de perechi. Mi se pare sublima. Daca ratez ceva, da-mi de stire ca sa nu pierd ceva. pup!


Trimiteți un comentariu