Dupa 3 zile in care toata presa vuieste numai despre tragicul accident din Apuseni, dupa atata revolta, lipsa de reactie, dezumanizare si sentimente negative fata de Romania, iata ca azi am vazut si ceva pozitiv, la un altfel de buletin de stiri.

Cica, pe langa toate nenorocirile si lucrurile negative care se intampla in tara asta, exista si un loc al armoniei.

Este vorba despre Comuna Negrilesti, din judetul Bistrita Nasaud unde traiesc aproximativ 1500 de oameni. Pana aici…nimic fantastic. Insa localnicii traiesc intr-o armonie si intelegere perfecta, in toate aspectele vietii lor, inclusiv pe plan religios.

Satenii, atunci cand pleaca de acasa, isi lasa casa pe mainile celui mai strasnic bodyguard – o matura pe care o pun in usa, dand astfel de stire ca nu este nimeni acasa si ca prin urmare nu are rost sa mai bati la usa. Culmea este ca acest “sistem infailibil” functioneaza brici, caci in camuna nu exista hoti. Mie asta mi s-a parut de domeniul S.F-ului.

Cat priveste convietuirea pasnica a cultelor religioase, sa vezi si sa nu crezi! In comuna exista 2 biserici ; una ortodoxa si alta  greco-catolica iar enoriasii s-au hotarat sa se roage impreuna, in rit ortodox si sa foloseasca una dintre biserici pe timp de vara (caci nu are incalzire, in schimb are ziduri groase care tin racoare vara), iar pe cealalta pe timp de iarna (caci are centrala proprie).

Comuna Negrilesti, judetul Bistrita Nasaud

Asa exemplu de pace si intelegere si de armonie religoasa si spirit gospodaresc eu nu am vazut. Iar preotul comunei spunea ca ii multumeste lui Dumnezeu ca a nimerit in mijlocul unei comunitati asa de armonioase. Chiar sunt de admirat si ar trebui sa fie dati drept exemplu de asa da.

Desi sunt optimista de felul meu, mi-a venit greu a crede ca asa ceva e posibil in Romania si chiar nu as fi crezut ca e real daca nu as fi vazut cu ochii mei, materialul de la stiri. Apoi am cautat pe net mai multe informatii, dar ce sa vezi? Atunci cand e vorba de fapte bune, ia informatii de unde nu-s!!. Noroc cu reporterii care mai descopera si lucruri bune si le prezinta la stiri.

Slava Domnului, exista speranta! De ce nu am putea face toti ca ei? Uite ca se poate! Ma gandesc ce frumos ar fi ca acest “microb”al armonei sa se raspandeasca in toata Romania si sa devina starea noastra naturala. Sa luam exemplu de la acest oameni. Daca ei au putut, sigur vom putea si noi restul. Important este sa vrem.



1 Response
  1. Natural Says:

    La TV predomina stirile negative. Ar trebui sa facem un PoziTV blogosferic :)

    Ai de la mine o nominalizare dar si o leapsa intarziata.

    Mi-ar placea sa citesc raspunsul la tine pe blog, printr-un articol, sau macar printr-un comentariu la leapsa.

    Spor lepsuitor!


Trimiteți un comentariu