Pentru aceasta proba, mi-am
aruncat un ochi, adica mai mult decat fac de obicei, pe celelalte articole ale bloggerilor
ca sa vad si eu mai concret cu ce se mananca chestia asta. Parteneriatul in
blogging se refera la participarea bloggerului in calitate de partener pentru
sustinerea si promovarea anumitor evenimente cu si despre blogging, evident. Si
nu numai. Am aflat ca parteneriatul
imbraca mai multe forme in functie de obiectivele propuse si de forma de
manifestare.
Pana la urma parteneriatul este o
cooperare reciproc avantajoasa, un fel de win-win situation. Pe scurt toata
lumea are de castigat daca treaba se face bine de ambele parti.
Personal mi-ar placea sa fiu partener
al Super Blog si nu numai, pentru ca acesta competitie are o valoare sentimentala
pentru mine. A contribuit la botezul meu ca blogger. Insa deocamdata trebuie sa
mai cresc putin caci nu ma simt suficient de coapta pentr asta…..inca. La anul
voi implini 1 an de blogging si pana atunci mai am de acumulat ceva informatii.
Pana acum, nu am avut ocazia sa
fiu partener oficial al vreunui eveniment ci doar blogger acreditat la 2 evenimente
de referinta in blogging, la care ma mandresc ca am participat (Digital Divas
2013 si Webstock 2013). Asa ca si asta se poate numi intr-un fel parteneriat
caci am scris ante si post evenimentele respective, am invatat sa fac live
blogging etc.
Cu bloggerii parteneri ai Super
Blog nu am avut ocazia sa interactionez pana acum insa, inainte de a-mi
deschide blogul am scris cateva articole pe www.121.ro care chiar au facut
istorie. Cel putin unul dintre ele J. Asa ca la acest aspect sigur voi fi depunctata, dar
merg mai departe.
Cu ce ma poate ajuta pe mine ca
blogger un parteneriat:
- Imi creste notorietatea, vizibilitatea, traficul si posibilitatea de a incheia parteneriate cu diverse companii, sponsori, institutii etc.
- Imi creste numarul de cititori si de oameni care afla ca si eu exist in blogosfera si am un cuvant de spus.
- Cunosc oameni noi, schimb idei, invat multe lucruri noi. Iar din asta se pate naste si mai multa inspiratie. Astea 4 lucruri sunt pentru mine ca blogger ESENTIALE.
- Imi poate aduce venituri constante sau sporadice, lucru important pentru cei care isi propun sa faca blogging profesionist sau chiar sa traiasca din a fi blogger.
- Parteneriatele de tot felul sunt un bun barometru si un feedback important pentru un blogger. Afli reactii, pareri, intelegi la ce nivel te situezi, ce mai ai de invatat, de slefuit sau de imbunatit, aspect deloc de neglijat daca vrei sa nu latri de unul singur.
Cu ce il poate ajuta pe sponsor/competitie/companie
parteneriatul cu un blogger:
- Cuvantul de ordine este bineinteles PROMOVAREA (pe care toata lumea o iubeste in ziua de azi dar despre care, putini stiu cu ce se mananca!) prin intermediul bloggerului.
- Iar din promovare decurg urmatoarele : creste publicul tinta, cresc vanzarile, cresc veniturile, creste gradul de awareness – tot mai multi oameni afla despre ce este vorba. Deci , numai beneficii.
Pentru asta bloggerul partener ar
trebui, dupa parerea mea, sa:
- Promoveze pe toate retelele de socializare, pe blogurile partenere (daca are asa ceva) sau in tot ce inseamna mediu online evenimentul/produsul/serviciul/compania etc.
- Sa participle la evenimente sau orice alta manifestare care are legatura cu ceea ce promoveaza sau suntine si sa scrie despre asta (articole, ante si post manifestarea in cauza, poate face si live blogging, poate lua interviuri sau poate face microreportaje de la fata locului).
- Pe scurt bloggerul ar trebui sa se transforme intr-un fel de porte parole pentr ceea ce promoveaza.
- Si sa se identifice bineinteles cu ceea ce promoveaza.
Am facut o scurta si succinta
descriere si in timp ce scriam mi-am dat seama ca mai am inca multe de invatat
la capitolul asta. Insa din toate experientele pe care le am in calitate de
blogger, invat si evoluez.
Articol scris pentru Super Blog
2013
Trimiteți un comentariu