Scrisesem acest articol fix dupa ploaia aia teribila cu grindina din primul week-end al lunii (mai exact pe 4 mai) dar apoi nu am mai vrut sa il postez pentru ca dupa ce l-am scris m-am “racorit”. Imi trecuse naduful si cum nu doresc sa imi ocup timpul mintea si blogul cu lucruri si comportamente negative care sa-mi tulbure zen-ul (la care muncesc din greu) ma hotarasem sa nu-l mai postez deloc.

Insa azi dimineata in drum spre serviciu, pe jumatate adormita, am primit o noua mostra de mitocanie feminina GRATUITA. Asa ca mi-am adus aminte de articol si am zis gata… azi in postez.

De mitocanie nu sufera doar unii barbati. Ba chiar, in zilele noastre tot mai multe femei par sa sufere de aceste apucaturi. Si nu le fac deloc cinste.

MITOCĂNÍE, mitocănii, s. f. Atitudine, comportare, afirmație etc. de mitocan; mojicie, grosolănie, bădărănie, vulgaritate. – Mitocan + suf. -ie.

Sursa: DEX '98 (1998) http://dexonline.ro

Stateam eu azi dimineata frumos in autobuzul 381, cu castile in urechi si pe jumatate adormita, in drumul spre serviciu. O duduie (ca doamna nu pot ii spun) ma intreaba daca cobor. Autobuzul se apropia de statie. Cu toate ca aveam castile in urechi, i-am raspuns ca nu si i-am facut loc sa coboare.

Nu s-a multumit doar sa ma faca senvis ci m-a si imbrancit cu naduf de parca nu ii facusem loc sa treaca pe langa mine. De regula nu reactionez la astfel de faze decat cu o privire urata, insa azi eram cam nedormita si i-am zis si eu niste “vorbe de duh” pentru ca m-a prins pe picior gresit. Mi-a zis si ea ceva, dar castile de pe urechi m-au salvat sa aud ce replica mi-a dat. Si nici nu prea ma interesa. Nu sunt razbunatoare de felul meu si nu imi irosesc de regula energia pe oameni care nu merita, dar data viitoare o sa fiu mai pe faza si o sa le pun piedica oamenilor care imi mai fac asta, indiferent daca sunt femei sau barbati. Asta nu din razbunare ci doar din dorinta de a-i trezi nitel. Poate data viitoare vor realize ce fac, in timp real si se vor gandi de 2 ori inainte sa o faca fata de alti oameni.


Este a doua oara cand patesc chestia asta de la o alta femeie. Si tot dimineata in 381. Nu stiu de ce simt unele nevoia sa se verse pe cine le iese in cale pentru ca s-au trezit cu fata la cearsaf. Si ceea ce m-a frapat a fost pur si simplu gestul in sine – imbrancitul gratuit – facut cu atata agresivitate si rautate. Urat!

Asta a fost mostra de mitocanie feminina numarul 1 – cea mai recenta. J

Mostra numarul 2 s-a petrecut duminica 4 mai, cum spuneam la inceputul articolului, cand am hotarat sa ies in sfarsit la plimbare cu bicicleta in parc. De joi pana sambata cand a fost soare si frumos afara nu m-am invrednicit J. Dar am reusit sa ma strecor cu gratie printre reprizele de ploaie. M-am intors acasa exact cu cu 20 de minute inainte sa inceapa prapadul din ziua aceea. Si a fost perfect. Era asa de placut in parc, nici prea cald, nici racoare, putini oameni asa ca nu a trebuit sa fac slalom, miros de iarba proaspata.......mmmmmmm.......super. Chiar am fost inspirata sa aleg ziua cu pricina pentru plimbare. De regula, ma plimb in Parcul Tineretului si ca sa ajung acolo trebuie sa strabat o strada. Recunosc ca ar trebui sa circul pe strada insa mi-e frica de masini si fac tot posibilul sa evit traficul. Asa ca merg pe trotuar. In duminica cu pricina am dat peste o duduie pe care a trebuit sa o claxonez neputand sa o ocolesc intr-un alt fel. Si era spatiu destul pe trotuar si pentru mine si pentru ea cu conditia sa faca minimul efort de a face 2 pasi spre dreapta sau spre stanga ca sa pot trece cu bicicleta pe langa ea. Dupa ce s-a dat ofuscata la o parte a inceput sa slobozeasca pe gura niste "sfaturi binevoitoare" la adresa mea. Dar, cum trecusem deja de ea si ma simteam prea bine ca sa-mi stric dispozitia, am ignorat-o complet. 

Insa nu inteleg de ce tot mai multe femei in loc sa fie dispuse sa faca gesturi mici de bunavointa fata de alte femei prefera sa fie agresive si sa reactioneze imediat ca arse. Sunt foarte dispuse sa-si verse imediat frustrarile si mai ales sa faca rautati gratuite.

Sursa imagine : http://www.mihaijurca.ro/

6 Responses
  1. Geographica Says:

    Eu odata din cauza unei idioate am cazut din autobuz; m-a impins pana am cazut direct pe astfalt fara sa mai apuc sa cobor pe scari. natie disperata.


  2. Heh :) am fost la deschiderea noului sezon I velo si reactiile au fost care mai de care. De la injuraturi pentru noi, cele pe bicicleta, pana la laude.
    Nu merita sa pui la suflet.


  3. Anonim Says:

    partea buna e ca mergi cu bicicleta :D


  4. Eu zic de nu stiu cat timp ca femeia nu a fost creata pentru a fi inteleasa, ci pt a fi iubita. Daca zic eu asta se cheama ca-s misogin.

    Daca o alta femeie zice ca nu intelege femeile, cum se numeste? Realista as zice eu.


  5. gigi tepus Says:

    :) 1) Încearcă alt autobuz! 2) Posibil ca lista cu mici gesturi de bunăvoință să se fi epuizat ...la barbați!


  6. Unknown Says:

    Emile nu am generalizat. Doar pe UNELE nu le inteleg. Slava Domnului ca mai sunt si exceptii, adica multe care au ceva in cap si nu au astfel de comportamente. Sunt norocoasa sa spun ca am cunoscut si femei misto.

    Gigi pai daca ar fi mitocanie numai in 381 si atat il schimbam de mult. Dar nu e numai acolo din pacate.

    Adina, nu pun eu la suflet, ai dreptate.

    Ana, inteleg ca ai avut o experienta nasoala. Aia chiar merita o paruiala.

    Acum ceva timp a fost creat un atlas de mitocanie urbana de cei de la Guerilla. Nu mai stiu daca includea si exemplare feminine. Daca nu, poate ar trebui creat :)


Trimiteți un comentariu