Ziua 1. Prima oprire a fost la Castelul Corvinilor (cunoscut si sub denumirea de Castelul Huniazilor sau al Corvinestilor) pe care de mult imi doream sa-l vizitez insa pana acum nu am avut ocazia.





Ma bucur ca s-a intamplat sa-l vizitez acum, cu ocazia vizitei in HD, pentru ca, un simplu turist, care paseste pentru prima data acolo si nu cunoaste zona, nu vede ce am vazut eu.



Grupul de bloggeri din care am avut onoarea sa fac parte a avut parte de un “private VIP tour” al castelului care a durat nici mai mult nici mai putin decat 2 ore. In mod normal turul ghidat dureaza aproximativ 45 de minute insa noi am avut acces in absolut toate ungherele castelului, mai ales in camerele in care publicul nu are de obicei acces (pentru ca nu pot fi inca supravegheate video).








Ghidul nostru, Dl. Dan Serban, membru al Ordinului Cavalerilor de Hunedoara, ne-a povestit cu lux de amanunte despre fiecare element in parte, ne-a impartasit din legendele castelului, istoria sa si cate si mai cate. E o enciclopedie ambulanta si se vede ca iubeste acest castel caci ne-a facut sa ne simtim de parca eram in vizita la castelan.

Dan Serban, ghidul nostru
Castelul este impresionant si unic in Europa prin felul in care este construit; o imbinare a arhitecturii militare (specifica sud-estului Europei secolului XV) cu cea civila. Palatul mare este o constructie gotica de inspiratie franceza, lucru destul de greu de realizat in acea perioada in care spatiul era dominat de regatul maghiar.
Nu am sa vorbesc despre istorie si alte elemente pentru ca acestea se pot citi pe site-ul oficial al castelului.

Daca ajungeti aici, va recomand sa va rezervati timp suficient pentru a-l vizita pe indelete si a va completa cunostintele de istorie, cultura si civilizatie. Nu este un obiectiv care merge vizitat pe repede inainte. Este pacat si merita mai mult avand in vedere ca are si un ghid pasionat.

Programul de vizitare este zilnic 09:00 – 20:00, iar pretul biletelor este 25 Ron pentru adulti, 10 Ron pentru pensionari, iar elevii si studentii platesc doar 5 Ron.





La intrarea in fiecare sectiune a castelului se gasesc info chioșcuri care ofera vizitatorilor informatii despre castel si despre zona respectiva. Inca o dovada a faptului ca la Castelul Corvinilor modernitatea si medievalul se imbina armonios este si faptul ca iubitorii de gadgeturi au posibilitatea sa descarce pe telefonul mobil aplicatia Tourpipe – un audioghid care functioneaza pe post de ghid virtual, asa cum gasim si in alte muzee din lume. Asa ca nu se poate spune despre castel ca nu este in pas cu tehnologia.

Pe langa frumusetea castelului si posibilitatea de a-l explora in voie, un alt aspect inedit, care mi-a bucurat auzul si m-a uns pe suflet este prezenta celor 2 menestrei : Nistor “Don Giovanni” Purcariu care canta la vibrafon (un instrument asemanaror xilofonului) care rasuna foarte melodios si Nicolae Szekely care canta la lauta.

Nistor “Don Giovanni” Purcariu canta la vibrafon
Nicolae Szekely, un muzician prea putin cunoscut publicului larg, are la activ multiple premii literare si muzicale iar sunetul pe care il scoate lauta sa este absolut divin. Canta muzica renascentista (perioada sa favorita) si fara sa exagerez, m-a vrajit. As fi stat ore intregi sa ascult acea muzica frumoasa si calma care m-a uns pe suflet. A fost o reala incantare pentru ca si mie imi place foarte mult muzica renascentista.

Nicolae Szekely si lauta sa
Cand plecati de la Castelul Corvinulor nu ocoliti acest stand al unui artizan local. Are niste lucruri deosebite.
Multumesc Denisa, Sebi si Calin pentru ocazia de a –mi indeplini acest vis. J




Mai multe poze gasiti aici.
5 Responses
  1. Ghiocel07 Says:

    Foarte frumos, mă bucur că ți-a plăcut și împărtășești și altora părerea ta despre frumusețile judetului Hunedoara


  2. Unknown Says:

    Va multumesc. Cum era sa nu scriu tocmai despre acest obiectiv emblematic pe care mi-am dorit sa-l vizitez de atata timp? Mi-a placut la nebunie.
    M-am urnit eu mai greu cu scrisul articolelor ca am avut multe pe cap saptamana asta dar mai urmeaza si altele. Am programat cam 10 articole despre isprava in Hunedoara sper sa reusesc sa le scrius pe toate.


  3. Roxie Says:

    Foarte frumos. Sper ajung şi eu cât de curând.


  4. gigi tepus Says:

    Da, da! Faină ispravă!


  5. Unknown Says:

    Prea faina! :)

    Rox stai cu ochii pe ce mai scriu ca sa mai descoperi si alte obiective interesante din zona. Ca mai sunt! :)


Trimiteți un comentariu