Daca nu ajungi in Maramures, pe
Valea Vaserului, vine Mocanita la tine……in Bucuresti.
In perioada 10 – 15 iunie, cu
ocazia implinirii a 75 de ani de la inaugurarea Muzeului CFR, Centrul National
de Calificare si Instruire Feroviara in parteneriat cu Primaria sectorului 1
organizeaza o serie de evenimente printre care vizite gratuite la Muzeul CFR si
plimbari gratuite cu Mocanita.
Asta e intrarea din spate, de la linia 14 din Gara de Nord |
De asemenea la linia 13 din Gara de Nord se poate admira o expozitie de vagoane si locomotive, de la cele cu aburi pana la sageata albastra.
O initiativa buna, insa facuta in
stil romanesc. Adica pe jumatate.
Am vrut si eu sa ma duc sa ma
plimb cu Mocanita insa citisem pe net ca pleaca din Gara Basarab. Asa ca m-am
prezentat acolo. Fals! Noroc ca paznicul m-a indrumat catre Gara de Nord.
Acolo, nimeni nu stia nimic, nu exista nici o pancarda care sa semnalizeze ceva
si nici o persoana care sa indrume turistii. Nada de nada.
Marturisesc ca nu stiam unde este
Muzeul CFR caci nu l-am vizitat pana acum. Asa ca m-am luat si eu dupa ce vedeam
in fata ochilor si dupa ce am aflat intreband turistii, din om in om. Expozitia
de material rulant se afla la linia 13 si la linia 14, spre capat se afla una
dintre intrarile Muzeului CFR.
Oameni veniti sa vada si sa
fotografieze locomotivele si vagoanele erau destui (chiar si cativa straini),
insa dupa ce m-am urcat in ele si m-am uitat in jur, am plecat de acolo, tare frustrata
ca nu aflasem mai multe informatii. A trebuit sa fac pe detectivul ca sa aflu
ca Mocanita pleaca de fapt din fata Muzeului CFR, deci nici din Basarab, nici
din Gara de Nord, ci din exteriorul Garii de Nord, din fata intrarii principale
a Muzeului CFR, adica langa gura de Metrou de pe Calea Grivitei.
Intrarea principala a Muzeului CFR din Calea Grivitei |
Acolo, intrai bou si ieseai vaca.
Fara sa afli mai multe informatii in plus. Nu era nimic organizat, un ghid care
sa explice oamenilor ce si cum, nici o chestie turistica organizata.
La Muzeul CFR am cunoscut o
doamna, foarte energica si entuziasta, ghid turistic cu experienta, care a
incercat sa le explice celor din muzeu cum sa faca treaba ca lumea si ce
strategii sa adopte ca lumea sa plece cu ceva de acolo si de ce nu, sa implice
si elevi sau studenti voluntari, care ar fi fost mai mult decat dispusi sa
participe. Nu a bagat-o nimeni in seama.
In holul muzeului erau trantite
niste fotografii de epoca insa fara vreo placuta cu explicatii sau altceva care
sa iti spuna despre ce era vorba. Am reusit totusi sa aflu de la un angajat al
muzeului ca la orele 12.00 si 17.00 la subsol se proiecteaza niste fime
documentare ceva mai lamuritoare. Presa am inteles ca a venit la inaugurarea
proiectului insa in mod cert promovarea evenimentului s-a facut aiurea pentru
ca majoritatea oamenilor pe care i-am intalnit doar auzisera ceva vag, fara
detalii concrete.
Si uite asa, am pierdut timp
pretios pana sa ajung la Mocanita – tinta mea finala.
Deci Mocanita pleaca din fata
Muzeului CFR din jumatate in jumatate de ora in intervalul 9,00 — 17,00 si
merge pana la Basasab, pe o cale ferata montata ad-hoc de vreo 150 de metri.
Asta e Mocanita |
Si mai este un tren care face
zilnic doua curse pe relatia Gara de Nord și Gara Regala Baneasa insa am inteles
ca se fac rezervari si are doar 60 de locuri asa ca e deja “booked”.
Draguta initiativa dar prost si insuficient
promovata. Daca era facuta treaba mai cu cap, poate ar fi atras mai multe
persoane interesate, care nu ar mai fi pierdut timpul aiurea sa intrebe din om
in om ci s-ar fi dus direct la tinta si poate ca ar fi primit si niste
informatii in plus, utile pentru completarea culturii generale.
Puteti citi mai multe informatii
aici
Arata bine bancile alea de lemn. O bere rece nu v-au dat?
Mie mi-ar fi fost de folos niste informatii suplimentare, ca bere pe caldura.....nu prea as fi servit. :)
Multumim, Mada, pentru articol. Foarte util!
Cu placere Cris. Sper sa ii ajute si pe cei care vor sa se duca acolo sa nu mai bajbaie ca mine si sa piarda timp aiurea.