Sunt 2 subiecte atat de delicate, incitante, controversate si fooooaaaaarte subiective incat aproape ca mi-e frica sa le abordez. Insa, dupa cum stiu ca frica nu duce la nimic bun, sa iau totusi taurul de coarne.

Si ca sa fiu si sincera pana la capat (ca asa am prostul obicei), pe langa faptul ca m-a incitat provocarea lansata de www.elegantine.ro , mi-a placut si tabloul oferit ca premiu. Desi nu ma pricep la arta, mi-au placut mult culorile folosite si starea de reverie pe care mi-o transmite. Si mi-am aruncat un ochi pe Elegantine care chiar m-a amuzat. Articolele lor sunt chiar interesante, scurte si la obiect.

Dupa umila mea parere de admirator al luxului si al artei, este ca si cum ai vorbi despre frumusete. Este in ochii privitorului.

Traim intr-o lume in care toate valorile s-au rasturnat/repozitionat/schimbat si granitele dintre arta si kitsch sunt foarte subtiri iar luxul nu mai este doar un privilegiu de clasa sociala. Mie imi pare ca pana si notiunea de lux s-a liberalizat.

Personal nu sunt consumatoare si nici cumparatoare de lux, doar admiratoare, asa ca pot fi desigur acuzata ca vorbesc din carti. Insa observ ce se intampla in jurul meu si pe planeta.

Cred ca, din punct de vedere al pretului, arta din ziua de azi se poate imparti in 2 categorii : arta high class, in care se incadreaza operele marilor artisti consacrati, accesibila doar celor care isi permit sa plateasca niste sume exorbitante si arta low cost, cea care apartine unor artisti mai putin cunoscuti, de nisa, la inceput de drum sau strict locali, care nu sunt inca cunoscuti, promovati si recunoscuti si ale caror lucrari din fericire si le poate permite oricine.

In orice caz, ca sa poti judeca sau mai bien zis evalua luxul sau arta iti trebuie niste criterii clare la care sa te raportezi.
Personal, cred ca pentru ambele notiuni, the sky is the limit atat in ceea ce priveste pretul cat si creativitatea, promovarea etc.

Eu prefer lucrurile de bun gust si de bun simt si nu imi place luxul prea opulent, ostentativ sau de prost gust. La noi in Romania, sunt multi oameni cu o situatie financiara foarte buna, care isi permit asa-zisele obiecte de lux insa modul in care le poarta/etaleaza sau asociaza creaza monstrii. Am vazut oameni imbracati din cap pana in piciaore in marci celebre insa in ansablu sunt niste sorcove sau care au case opulente care arata horror.
Cred ca, intr-o oarecare masura modul in care privim luxul si arta tine si de un anumit grad de inteligenta si un nivel de educatie. Orice s-ar spune trebuie sa stii sa porti luxul si sa apreciezi arta.

De exemplu, imi vine acum in minte un obiect banal, pe care il folosim toti si care poate fi incadrat in ambele categorii – WC-ul. Pictat, stilizat sau mai stiu eu cum facut poate fi un obiect de arta, dar in acelasi timp poate reprezenta si un obiect de lux – a se vedea WC-ul un aur din casa unul cunoscut sportiv international.
Tare as fi curioasa daca s-ar face un sondaj printre romani, ce pareri ar avea despre cele 2 notiuni.


Articol scris pentru Spring Super Blog 2013
0 Responses

Trimiteți un comentariu