Desi scriu cu o foooorte mare intarziere despre acest eveniment (care a avut loc pe data de 20 iunie 2013) nu am vrut sa treaca nementionat pe blog. Asa cum am scris si in articolul in care il prezentam si imi anuntam participarea la acest eveniment, este o manifestare de referinta realizata si gazduita de revista BIZ.


Pentru cei prezenti, topul era nou nout, tocmai iesit, in avanpremiera pentru ca revista inca nu aparuse. Acum cred ca l-a aflat toata lumea, sau cel putin cititorii revistei sau oamenii implicati precum si cei care urmaresc fenomenul.

« Topul reuneste 50 de branduri care, pe parcursul anului trecut, au integrat in mixul de comunicare cele mai de impact strategii si mijloace de comunicare in social media ale momentului. 
In realizarea clasamentului au fost analizate activitatile desfasurate de branduri in social media in intervalul februarie 2012 – februarie 2013. 




Inscrierile au fost deschise catre toate agentiile interactive, de PR si companiile interesate sa inscrie branduri in competitie. Brandurile din Top Social Brands 2012 au fost incluse in mod automat pe lista scurta pentru 2013.

In analiza activitatii brandurilor au fost luate in calcul toate tipurile de activitati ce pot fi derulate in promovarea in social media: blog de companie / blog de brand, campanii pe bloguri, pagina de Facebook, campanii pe Facebook, Facebook Ads, Aplicatii Facebook, Cont de Twitter, Campanii pe Twitter, Profil pe Wikipedia, cont Flickr, cont YouTube, cont Google+, cont Instagram, cont Pinterest, spoturi virale, site-uri de user-generated content, initiere sau sponsorizare a unor evenimente dedicate blogosferei sau mediilor sociale, activitati de customer care si de recrutare prin intermediul canalelor de social media actiuni de endorsare a campaniilor din social media pe TV sau alte medii traditionale.

Nu au fost incluse in analiza branduri media, exclusiv online sau activitati de autopromovare desfasurate de agentiile de comunicare.

Brandurile nou intrate in Top Social Brands sunt: Coca-Cola, F64, KFC, Staropramen, Lay’s, Banca Transilvania, Lenor Parfumelle, UPC, Prigat, Piraeus Bank, Jack Daniel’s, Matache Macelaru, Canon, Heidi, Skoda, Siemens. 

Top Social Brands 2013 a rezultat din ponderea a sase clasamente preliminare (Topul Biz – 45%), Topul rezultat in urma voturilor exprimate de un grup de specialisti online (15%), topul mentiunilor pe ZeList (10%), topul Facebook Monitor (10%), topul Facebrands Pro (10%), topul mentiunilor MediaIQ (10%). »
  
Si iata premiantii :




Este vorba despre o recunoastere a muncii oamenilor din departamentele de PR, marketing, publicitate, comunicare precum si a bloggerilor cu care au colaborat marile companii de pe piata romaneasca pentru a fi cat mai vizibile in social media.

Marturisesc ca tot ce inseamna social media este un domeniu fascinant care a inceput sa ma intereseze tot mai mult de cand blogaresc insa sunt abia la inceput in ceea ce priveste cum sa stapanesc aceste instrumente care au o putere si un impact fantastic. Cred ca asta e marele castig pe care l-am avut participand la conferinta – constientizarea. Nu realizam decat foarte vag la ce te poate ajuta social media daca ii cunosti secretele si stii sa le folosesti in favoarea ta. Evident, sunt abia la inceput, mai am inca foarte multe de invatat/aflat/descoperit si explorat.

Si se pare ca numai eu am inceput sa realizez cum functioneaza lumea asta ci mai exact oamenii din departamentele mai sus mentionate ale marilor companii, care au inceput sa dea mai multa atentie online-ului, sa realizeze campanii mai bine inchegate, sa colaboreze cu bloggeri iar acum culeg roadele. L ucrurile se schimba cu viteza luminii, informatia este volatila asa ca trebuie sa stii sa te adaptezi repede cerintelor pietei.

Unul dintre vorbitori (imi cer scuze ca nu imi mai amintesc ecat cine era) spunea ca lucrul in social media este un 24/7 job. Mai ales in momentele de criza in care trebuie sa stii sa comunici corect si eficient. Social media ocupa acum un loc important in bugetele de marketing ale companiilor care au inteles ca transparenta, cumunicarea corecta si interactiunea directa cu clientii nu le pot aduce decat mari beneficii pe termen mediu si lung.

Mi-a placut in mod deosebit expunerea primului vorbitor - Catalin Tenita, Managing Partner, Treeworks care a facut o scurta trecere in revista a celor mai importante marci si lucruri care ne-au marcat existenta de prin anii ’80 si pana in prezent. Acest moment de scurt remember m-a uns pe suflet. Mi-e asa de dor de borcanelele de iaurt (desi continutul nu m-a pasionat in mod deosebit) pe care, dupa golire, le folosea strabunica la scos raceala pe post de ventuze. Oare unde s-or mai gasi ?



In plus, m-a umilit complet cand a spus ca citeste 2 carti pe saptamana. Asta da performanta. Si eu care credeam ca femeile citesc mai mult……..inca un cliseu pe care l-am facut praf. Respect!

Manafu a vorbit despre retelele sociale care sunt pe val, care merg sau nu in Romania.


Cu ocazia acestei conferinte am avut ocazia sa cunosc si niste persoane interesante si simpatice cu care acum tin legatura.


Multumesc Biz pentru ocazia de a participa la acesta conferinta caci am avut numai de castigat.



Materiale si poze preluate de la Revista Biz.
2 Responses
  1. Nu am participat niciodata la un astfel de eveniment, de la anul vreau sa merg la cele mai importante evenimente deoarece din CV-ul meu lipseste participarea la astfel de evenimente. Multe brand-uri sunt noi aparute si uite, sunt in top 50 branduri.


  2. Dar la ce crezi ca te ajuta o simpla participare? Eu una nu m-am gandit la asta cand am vrut sa merg la aceste evenimente ci la faptul ca voi avea de invatat niste lucruri si voi intalni oameni noi. Eu zic ca networkingul e mult mai important decat trecutul in CV care nu face nici cat o ceapa degerata. Parerea me...


Trimiteți un comentariu