Desi scriu cu o foooorte mare
intarziere despre acest eveniment (care a avut loc pe data de 20 iunie 2013) nu
am vrut sa treaca nementionat pe blog. Asa cum am scris si in articolul in care
il prezentam si imi anuntam participarea la acest eveniment, este o manifestare
de referinta realizata si gazduita de revista BIZ.
Pentru cei prezenti, topul era
nou nout, tocmai iesit, in avanpremiera pentru ca revista inca nu aparuse. Acum
cred ca l-a aflat toata lumea, sau cel putin cititorii revistei sau oamenii
implicati precum si cei care urmaresc fenomenul.
« Topul reuneste 50 de
branduri care, pe parcursul anului trecut, au integrat in mixul de comunicare
cele mai de impact strategii si mijloace de comunicare in social media ale
momentului.
In realizarea clasamentului au
fost analizate activitatile desfasurate de branduri in social media in
intervalul februarie 2012 – februarie 2013.
Inscrierile au fost deschise
catre toate agentiile interactive, de PR si companiile interesate sa inscrie
branduri in competitie. Brandurile din Top Social Brands 2012 au fost incluse
in mod automat pe lista scurta pentru 2013.
In analiza activitatii
brandurilor au fost luate in calcul toate tipurile de activitati ce pot fi
derulate in promovarea in social media: blog de companie / blog de brand,
campanii pe bloguri, pagina de Facebook, campanii pe Facebook, Facebook Ads,
Aplicatii Facebook, Cont de Twitter, Campanii pe Twitter, Profil pe Wikipedia,
cont Flickr, cont YouTube, cont Google+, cont Instagram, cont Pinterest,
spoturi virale, site-uri de user-generated content, initiere sau sponsorizare a
unor evenimente dedicate blogosferei sau mediilor sociale, activitati de customer
care si de recrutare prin intermediul canalelor de social media actiuni de
endorsare a campaniilor din social media pe TV sau alte medii traditionale.
Nu au fost incluse in analiza
branduri media, exclusiv online sau activitati de autopromovare desfasurate de
agentiile de comunicare.
Brandurile nou intrate in Top
Social Brands sunt: Coca-Cola, F64, KFC, Staropramen, Lay’s, Banca
Transilvania, Lenor Parfumelle, UPC, Prigat, Piraeus Bank, Jack Daniel’s,
Matache Macelaru, Canon, Heidi, Skoda, Siemens.
Top Social Brands 2013 a rezultat
din ponderea a sase clasamente preliminare (Topul Biz – 45%), Topul rezultat in
urma voturilor exprimate de un grup de specialisti online (15%), topul
mentiunilor pe ZeList (10%), topul Facebook Monitor (10%), topul Facebrands Pro
(10%), topul mentiunilor MediaIQ (10%). »
Si iata premiantii :
Este vorba despre o recunoastere
a muncii oamenilor din departamentele de PR, marketing, publicitate, comunicare
precum si a bloggerilor cu care au colaborat marile companii de pe piata
romaneasca pentru a fi cat mai vizibile in social media.
Marturisesc ca tot ce inseamna social media este un domeniu fascinant care
a inceput sa ma intereseze tot mai mult de cand blogaresc insa sunt abia la
inceput in ceea ce priveste cum sa stapanesc aceste instrumente care au o
putere si un impact fantastic. Cred ca asta e marele castig pe care l-am
avut participand la conferinta – constientizarea. Nu realizam decat foarte vag la ce te poate ajuta
social media daca ii cunosti secretele si stii sa le folosesti in favoarea ta. Evident,
sunt abia la inceput, mai am inca foarte multe de invatat/aflat/descoperit si
explorat.
Si se pare ca numai eu am inceput
sa realizez cum functioneaza lumea asta ci mai exact oamenii din departamentele
mai sus mentionate ale marilor companii, care au inceput sa dea mai multa
atentie online-ului, sa realizeze campanii mai bine inchegate, sa colaboreze cu
bloggeri iar acum culeg roadele. L ucrurile
se schimba cu viteza luminii, informatia este volatila asa ca trebuie sa stii
sa te adaptezi repede cerintelor pietei.
Unul dintre vorbitori (imi cer scuze ca nu imi mai amintesc ecat cine era)
spunea ca lucrul in social media este un 24/7 job. Mai ales in momentele
de criza in care trebuie sa stii sa comunici corect si eficient. Social media
ocupa acum un loc important in bugetele de marketing ale companiilor care au
inteles ca transparenta, cumunicarea corecta si interactiunea directa cu clientii
nu le pot aduce decat mari beneficii pe termen mediu si lung.
Mi-a placut in mod deosebit
expunerea primului vorbitor - Catalin Tenita, Managing Partner, Treeworks care
a facut o scurta trecere in revista a celor mai importante marci si lucruri
care ne-au marcat existenta de prin anii ’80 si pana in prezent. Acest moment
de scurt remember m-a uns pe suflet. Mi-e asa de dor de borcanelele de iaurt
(desi continutul nu m-a pasionat in mod deosebit) pe care, dupa golire, le
folosea strabunica la scos raceala pe post de ventuze. Oare unde s-or mai gasi ?
In plus, m-a umilit complet cand
a spus ca citeste 2 carti pe saptamana. Asta da performanta. Si eu care credeam
ca femeile citesc mai mult……..inca un cliseu pe care l-am facut praf. Respect!
Manafu a vorbit despre retelele sociale care sunt pe val, care merg sau nu in Romania.
Cu ocazia acestei conferinte am
avut ocazia sa cunosc si niste persoane interesante si simpatice cu care acum
tin legatura.
Multumesc Biz pentru ocazia de a
participa la acesta conferinta caci am avut numai de castigat.
Materiale si poze preluate de la Revista Biz.
Nu am participat niciodata la un astfel de eveniment, de la anul vreau sa merg la cele mai importante evenimente deoarece din CV-ul meu lipseste participarea la astfel de evenimente. Multe brand-uri sunt noi aparute si uite, sunt in top 50 branduri.
Dar la ce crezi ca te ajuta o simpla participare? Eu una nu m-am gandit la asta cand am vrut sa merg la aceste evenimente ci la faptul ca voi avea de invatat niste lucruri si voi intalni oameni noi. Eu zic ca networkingul e mult mai important decat trecutul in CV care nu face nici cat o ceapa degerata. Parerea me...