Campania „Cum se face iaurtul Danone” a durat initial 15 zile, între 07
– 21 mai 2013, perioada in care aproximativ 50 de bloggeri au scris articole,
raspunzand provocarii lansate de BlogalInitiative.
Pe 9 mai, s-a organizat un webbinar in care cei de la Blogal au explicat ce
si cum despre campanie. Pe 24 mai s-au anuntat bloggerii finalisti si
componenta celor 3 echipe iar in luna iunie au pornit « pe teren » si
au scris cu sarg despre tot ce au vazut si despre tot ce li s-a intamplat. Apoi,
juriul a citit articolele, a urmarit activitatile celor 3 echipe in Social
Media si a deliberat.
Pe data de 25 iunie a avut loc gala de premiere la sediul Danone din
Colentina - finalul campaniei „Cum se face iaurtul Danone”, intiata de BlogalInitiative.ro. La eveniment au participat 9 bloggeri
jurizati de Cristina Băzăvan, Manafu si tvdece.ro. Desi toate echipele sunt castigatoare,
echipa Zacario, formata din Oltea Zambori - capitana, Valerica Crintea,
Gramaticu Ioana si Robert Cadar au castigat premiul cel mare, adica ocazia de a
fi consultanti la urmatoarea campanie desfasurata de Danone in Social Media.
Castigatorii |
In cadrul evenimentului, am aflat povestile si motivatiile fiecaruia dintre
cei 9 bloggeri finalisti intr-o atmosfera foarte relaxata (desi eram la sediul
Danone) pentru ca cei de la Blogal sunt intotdeauna pusi pe sotii, astfel ca
m-am simtit ca la o bere cu prietenii, presarata cu niste covrigi imensi si
Sana (la bere dar fara bere J). Insa joaca a fost serioasa.
Cei de la Danone ne-au marturisit ca a fost primul lor proiect in care au
avut un parteneriat cu bloggerii iar rezultatele i-au luat prin surprindere in
sensul ca totul a fost peste asteptari. Au aflat ca bloggerii sunt o
forta de care vor tine seama in viitor.
Juratii |
unul dintre "animatori" |
Tovarasu' Chinezu - amfitrionul evenimentului |
La sfarsitul evenimentului, cei de la Danone au impartit fiecarui blogger
prezent la eveniment cate o geanta termoizolanta, plina cu lactate Danone, care
cantarea 6 kilograme (asta am aflat dupa ce am ajuns acasa si am cantarit-o ca
ma deselase). Plecasem si eu in ziua aia spre serviciu ca o doamna si am ajuns
acasa ca ogarul primariei inainte sa dea ortul popii, vorba mamei. Pe un
umar o geanta full iar pe celalalt geanta Danone. Cred ca la un loc cantareau vreo 10 kilograme iar
afara erau peste 40 de grade. Daca as fi stiu ce ne pregateau, ma imbracam mai
lejer. Cine ma vedea, imbracata in rochie cu sandalute si aratand ca un caraus,
cred ca radea o saptamana. Insa una peste alta, nu ma plang pentru ca astfel a
devenit aceasta campanie de neuitat pentru mine.
Chestia asta se adauga la povestile mele care incep asa « cum m-am
carat eu cu nu stiu ce prin orasul asta sau plin lumea larga in general ».
Si am destule povesti savuroase de care imi amintesc cu drag.
In concluzie, in ciuda faptului ca am avut o implicare minima spre medie in
aceasta campanie, daca stau sa o judec la modul serios, din punct de vedere al
marketingului, comunicarii, partii de PR si prezentei in Social Media, pot
spune ca a fost o campanie extrem de inchegata, bine gandita si bine facuta in
general. S-a vazut clar (chiar si de catre un ochi de nespecialist dar cu niste
cunostinte despre « mediul inconjurator ») ca a avut o structura bine
pusa la punct, niste obiective clare (care au si fost depasite) si nu in ultimul
rand creativitate, fara a fi fortata sau artificiala in vreun fel. Este un
model de campanie si poate fi luata ca obiect de studiu si sursa de inspiratie
pentru alte companii. Cei de la Danone au manifestat deschidere spre ceea ce
inseamna lucrul cu bloggerii, in care au avut de la inceput o mare incredere,
lansadu-i sa-si faca treaba iar apoi culegand roadele. S-au convins ca lucrul
cu bloggerii este nu numai util dar produce si rezultate concrete si acum au
capatat incredere pentru a-i consulta si a-i implica in proiectele lor
viitoare.
Imagini preluate de la Blogalinitiative.ro si Danone
ce draguta e rochita ta!