Vineri 21 iunie 2013, la Club Biavati din Floreasca a avut loc Digital Divas 2013, cel mai mare eveniment adresat femeilor active din mediul online si Social Media din Romania.

Diva pentru o zi
Evenimentul a fost impartit in doua sectiuni : conferinta tinuta de cei mai importanti bloggeri, editori si specialisti in comunicare online si gala premiilor “Beauty & Fashion Blog” + supriza serii reprezentata de concertul trupei Vunk.




Invitatul special al evenimentului a fost  Yvan Rodic (cunoscut si sub apelativul de Face Hunter), unul dintre cei mai cunoscuti fashion bloggeri şi fotografi de street style din lume.

As avea atat de multe lucruri de scris despre acest eveniment, ca nici nu stiu ce ce sa incep. O sa scriu despre fiecare vorbitor in parte, in ordinea numerelor de pe tricou.

Manafu si Raluca Kisescu
Prima parte s-a numit “How they succeeded” – Cum au reusit ei si asa dupa cum spune si titlul a fost vorba de povestile de succes ale unor invitati destul de cunoscuti, din lumea modei si a afacerilor.

Daca v-ati intrebat vreodata care este legatura dintre jogging si blogging, Vicki Nicola (fashion blogger) si primul vorbitor al evenimentului, spune asa: daca alergi, esti alergator iar daca postezi, ai blog – esti blogger. Pe langa aceasta comparatie subtila, Vicki a mai vorbit si despre ruta, motivatia si ritmul pe care orice incepator in social media ar trebui sa le aiba in vedere atunci cand se hotaraste sa porneasca la drum.
Orice aventurare virtuala ar fi bine sa porneasca de la propriile nevoi, dorinte si pasiuni ale initiatorului – toate autentice, desigur. Toate acestea combinate cu o abordare foarte personala, unica si un ritm de lucru constant reprezinta in viziunea blogger-ului Vicki Nicola reteta succesului in online.

Vicki Nicola
Ana Morodan (“contesa” si fashion blogger) si Ovidiu Buta (Director de moda la revista Gentleman’s Quarterly si Fondator Fashion and Beauty) au vorbit despre lipsa fricii de prejudecati, increderea in sine, inteligenta emotionala transpusa prin abilitatea de a relationa cu cei din jur, originalitatea, pozitivismul, coerenta si capacitatea de a surprinde in fiecare zi prin ceva diferit. Toate acestea sunt dupa parerea celor doi, insusirile de care un blogger are nevoie pentru a se face remarcat.

Ana Morondan
Ovidiu Buta
Raluca Kisescu (Director Commercial Marketing AVON Romania ai Republica Moldova) ne-a povestit despre blogul AVON pentru care ea insasi scrie articole de mai bine de 14 ani si despre campania „AVON iti da like” si in general despre toate actiunile si campaniile companiei care au legatura cu mediul online si cu social media.
Echipa de marketing si comunicare de la  AVON a reusit performanta extraordinara de a ajunge la peste 600.000 de fani pe pagina de Facebook. Urmatoarea tinta este 1 milion de fani, iar deadlineul este ambitios: finalul anului 2013. E clar ca echipa cu care lucreaza Raluca este foarte tare pentru ca se vede intr-adevar o mare doza de creativitate si de fresh air. Au reusit sa faca acest brand mult mai vizibil decat inainte prin actiuni inovatoare, o strategie inchegata si coerenta si campanii foarte bine gandite. A fost prezentat in premiera, spotul de prezentare care va aparea in curand si pe TV. Mi s-a parut foarte tare. Pe mine chiar m-a impresionat prezentarea ei.

Raluca Kisescu
Mirela Bucovicean (owner Molecule-F) ne-a indemnat ca mai intai de toate sa ne rezervam putin timp pentru a observa cu atentie ce se cere pe piata online din Romania si sa ne gandim cum putem noi beneficia de pe urma cererii existente.
Apoi nu ne mai ramane decit sa actionam, sa construim, sa-i respectam pe totii cei cu care intram in contact si mai presus de toate sa investim pasiune in tot ceea ce facem.

Mirela Bucovicean
Cea de-a doua parte – „How to get inspired” – Un pic de inspiratie - a fost deschisa de redactorul-sef al revisteiThe One” si totodata cel mai cunoscut si indragit prezentator de televiziune din Romania. Andreea Esca ne-a marturisit ca ii plac povestile si ca, in viziunea ei, de ele depinde in mare parte succesul unui blog sau al unei publicatii online.
”Decat sa faci un lucru mediocru, mai bine nu-l mai faci deloc” si „printul si internetul nu ar trebui sa intre in competitie, ci sa se completeze” sunt alte pareri pertinente pe care Andreea Esca ni le-a impartasit in cadrul conferintei.
Cu aceasta ocazie am descoperit o Andreea Esca foarte dezinvolta, sigura pe ea si care nu se sfieste sa spuna lucrurilor pe nume. Cel mai fain moment a fost cand ne-a aratat primul ei intrument de comunicare – pagerul – pe care il pastreaza si acum si care culmea – chiar functioneaza.

Andreea Esca
Oana Pelea, una dintre cele mai talentate actrite de teatru din Romania, ne-a vorbit despre responsabilitatea reala a ceea ce aruncam in virtual si despre internet ca un instrument de o putere incredibila pe care trebui sa invatam sa-l folosim in favoarea noastra. Marturisesc ca prezentarea sa m-a emotionat realmente pana la lacrimi atunci cand ne-a vorbit despre actiunea sa legata de cutremurul din China, despre lupta sa impotriva prostului gust si a lipsei de educatie din salile de spectacol atunci cand vreunui spectator ii suna telefonul. Marturisesc ca nu am fost la spectacolele in care dansa joaca, dar am descoperit cu surprindere si in acelasi timp cu bucurie, un artist de o profunzime extraordinara, care nu este valorizat, cred eu, asa cum ar merita. Este o « doamna » care impune respect si de acum incolo mi-am propus sa o « urmaresc » cu mai multa atentie pentru ca MERITA.

Oana Pelea
Cornel Ilie, solistul trupei VUNK, a incheiat cea de-a doua sesiune printr-o relatare emotionanta privind experienta sa de blogger. El a povestit cum un inceput stangaci de a scrie pentru femeile din comunitatea Avon s-a transformat intr-o activitate intensa, care a schimbat vieţile unora din cititoarele lui.
Cornel a fost pentru mine, a doua revelatie a evenimentului, pentru ca, desi imi place trupa Vunk, marturisesc ca nu eram la curent cu veleitatile sale de scriitor. Am descoperit inca un artist cu mult potential si acum imi place si mai mult de el.
Insa nu am rezistat sa nu il intreb (desi cu greu mi-am gasit cuvintele, deh am avut emotii fix atunci) daca lumea in care se invarte si barbatii pe care ii are in jurul sau nu l-au considerat gay tocmai pentru ca scrie mult pentru femei. Mi-a raspuns ca nu numai ca nu a sesizat aceasta tendinta, ba mai mult, a fost suspectat ca, in spatele sau s-ar afla de fapt o autoare care scrie in numele sau.

Cornel Ilie


Invitatul special, Yvan Rodic este considerat pionierul fotografiei de street style si prin intermediul pozelor sale, a facut o lume intreaga sa realizeze ca stilul poate sparge barierele politice, culturale, sociale sau rasiale.
„Original content, unique voice, consistency online, consistency offline, social media, go to Paris Fashion Week” – toate acestea reprezinta cheia succesului enorm de care Yvan Rodic s-a bucurat in ultimii sapte ani de activitate online. Ochiul sau format a reusit intotdeauna sa surprinda ultimele trenduri la nivel global atat in ceea ce priveste moda, cat si cultura in general – aceste abilitati atribuindu-i apelativele de „blog-trotter” si „cultural explorer”.

Yvan Rodic
Am ascultat povestile deosebit de interesante legate de reusita profesionala ale lui Catalin Opritescu si ale Danei Paun, doi dintre cei mai cunoscuti bloggeri de street style de la noi din tara.
Am aflat astfel ca pentru a avea succes trebuie sa ne diferentiem putin de restul lumii, sa avem rabdare, sa nu ne abatem de la drumul nostru si sa investim foarte multa pasiune fara a ne concentra neaparat pe obtinerea unui succes rapid.

Catalin Opritescu

Dana Paun
Ultima parte din prima sectiune a conferintei Digital Divas – „How to be successful” -  Cum sa ai succes – le-a adus pe scena pe cele mai urmarite blogger-ite din Romania, Diana Enciu si Alina Tanasa, care ne-au povestit cum s-au cunoscut si cum au format brandulAbsolutely Fabulous”.

Diana Enciu si Alina Tanasa
Monica Jitariuc (The Practice Romania) le-a oferit blogger-ilor prezenti in sala urmatoarele sfaturi menite sa-i ajute sa fie introdusi in campanii si sa castige mai multi bani:

  1. Sa stii pentru cine scrii si sa nu uiti pentru cine scrii (fa un studiu de audienta si descopera in linii mari cine iti citeste blogul);
  2. Sa stii cu cine vorbesti si ai de vorbit (integrarea intr-un context mai larg te va ajuta foarte mult);
  3. Build your credentials! (construieste-ti o prezentare: cine esti, ce beneficii poti aduce brandurilor cu care ai dori sa colaborezi, etc.);
  4. Business? New business! (nu astepta ca agentiile sa vina la tine – fa tu primul pas);
  5. Fa-ti PR (PR= performanta + recunoastere; daca ai facut ceva interesant, trebuie sa vada toata lumea);
  6. Fii (mai) creativ! (spune o poveste);
  7. It’s more than SEO;
  8. Sa ai o filozoaie si niste principii (principiile ajuta foarte mult la o igiena a blogului);
  9. Nu sta singur prea mult! Intra in „breasla!
  10. Hai in offline (e foarte important ca acea comunitate pe care ai creat-o in online sa se intalneasca si in offline);
  11. Evalueaza-ti munca si rezultatele (la sectiunea „About” scrie in ce campanii ai fost implicat sau cu ce branduri ai colaborat);
  12. Lauda-te tu/pe tine/te! 
Monica Jitariuc
„Povestea exista pentru a uni trecutul cu viitorul”. Povestile exista pentru orele tarzii din noapte cand nu mai stii cum ai ajuns de unde erai unde esti. Povestile exista pentru eternitate cand memoria e stearsa, cand nu e nimic de tinut minte in afara de poveste.” Tot pe povesti se pare ca mizeaza si Cristian Lupsa, editorul „Decat o Revista” – un trimestrial care reflecta si explica, in cuvinte si imagini, ideile si obsesiile Romaniei de azi. Suntem nascuti cu povestea in sange.
Intr-un final, povestea emotioneaza. Emotia poate genera actiune.
Mi-a placut Cristian Lupsa pentru ca ne-a propus niste teme general valabile pe care le putem folosi pentru a scrie articole pe blogurile noastre atunci cand suntem in pana de inspiratie. Si la final ne-a propus un exercitiu. Ne-a impartit niste titluri de articole si ne-a indemnat sa scriem despre ele. Mie mi-au « picat » 2 titluri care suna asa : « O scena din viata ta care contine albastru » si «  Viata la bloc » (suna ca in serialul de la Pro). Cand am vazut primul titlu, m-a bufnit rasul pentru ca m-am gandit imediat la pantalonii albastrii ai domnisoare care statea in fata mea. O sa ma mai gandesc.

Cristian Lupsa
Bogdan Theodor Olteanu, editorul SUB25, a fost cel care a inchis conferinta Digital Divas si totodata cel care propus urmatorul exercitiu imaginar: te uiti la blogul tau si te intrebi „daca n-ar fi scris de mine, m-as mai uita pe blogul acesta?” Probabil ca de aici ar trebui cu totii sa incepem: sa punem temelia unui business cu care sa ne mandrim, sa ne surprindem pe noi insine zi de zi cu motivatia si ideile proprii. Numai in acest mod ii vom putea convinge si pe ceilalti ca avem de oferit un continut interesant, diferit, autentic.

Bogdan Theodor Olteanu
Cam asta a fost sectiunea de conferinta a evenimentului. Din pacate, am ratat Gala de premiere si concertul Vunk pentru ca a trebuit sa plec. Insa m-am consolat cu pozele pe care le-am vazut dupa eveniment. Cei de la www.widemagazine.ro au facut si live photo blogging in timpul evenimentului.

In cadrul Digital Divas Gala Awards, cele mai bune bloguri de fashion & beauty si cele mai active femei din online au fost premiate şi li s-au recunoscut recunoscut oficial eforturile deosebite depuse in ultimii ani.

Castigatorii galei sunt: 
1. BEST NEWCOMER FASHION BLOG (under 25 years/ recent blogs – one
2. BEST NEWCOMER BEAUTY BLOG (under 25 years/recent blogs – one 
3. BEST FASHION BLOG:
4. BEST BEAUTY BLOG:
5. THE DIGITAL DIVA OF THE YEAR:
6. BEST INSTAGRAM ACCOUNT: 
7. BEST WOMEN WEBSITE:
8. BEST WOMEN BLOGGER:
9. BEST USE OF PHOTOGRAPHY IN DIGITAL:
10. PEOPLE’S CHOICE AWARD:



Eu le multumesc organizatorilor pentru sansa de a participa la acest eveniment pentru ca este atat de bine sa fii printre cei mai buni si sa inveti de la ei.

Imagini si informatii preluate de pe www.widemagazine.ro

0 Responses

Trimiteți un comentariu