Daca nu ajungi in Maramures, pe Valea Vaserului, vine Mocanita la tine……in Bucuresti.

In perioada 10 – 15 iunie, cu ocazia implinirii a 75 de ani de la inaugurarea Muzeului CFR, Centrul National de Calificare si Instruire Feroviara in parteneriat cu Primaria sectorului 1 organizeaza o serie de evenimente printre care vizite gratuite la Muzeul CFR si plimbari gratuite cu Mocanita.

Asta e intrarea din spate, de la linia 14 din Gara de Nord

De asemenea la linia 13 din Gara de Nord se poate admira o expozitie de vagoane si locomotive, de la cele cu aburi pana la sageata albastra.





O initiativa buna, insa facuta in stil romanesc. Adica pe jumatate.

Am vrut si eu sa ma duc sa ma plimb cu Mocanita insa citisem pe net ca pleaca din Gara Basarab. Asa ca m-am prezentat acolo. Fals! Noroc ca paznicul m-a indrumat catre Gara de Nord. Acolo, nimeni nu stia nimic, nu exista nici o pancarda care sa semnalizeze ceva si nici o persoana care sa indrume turistii. Nada de nada.

Marturisesc ca nu stiam unde este Muzeul CFR caci nu l-am vizitat pana acum. Asa ca m-am luat si eu dupa ce vedeam in fata ochilor si dupa ce am aflat intreband turistii, din om in om. Expozitia de material rulant se afla la linia 13 si la linia 14, spre capat se afla una dintre intrarile Muzeului CFR.








Oameni veniti sa vada si sa fotografieze locomotivele si vagoanele erau destui (chiar si cativa straini), insa dupa ce m-am urcat in ele si m-am uitat in jur, am plecat de acolo, tare frustrata ca nu aflasem mai multe informatii. A trebuit sa fac pe detectivul ca sa aflu ca Mocanita pleaca de fapt din fata Muzeului CFR, deci nici din Basarab, nici din Gara de Nord, ci din exteriorul Garii de Nord, din fata intrarii principale a Muzeului CFR, adica langa gura de Metrou de pe Calea Grivitei.

Intrarea principala a Muzeului CFR
 din Calea Grivitei
Acolo, intrai bou si ieseai vaca. Fara sa afli mai multe informatii in plus. Nu era nimic organizat, un ghid care sa explice oamenilor ce si cum, nici o chestie turistica organizata.



La Muzeul CFR am cunoscut o doamna, foarte energica si entuziasta, ghid turistic cu experienta, care a incercat sa le explice celor din muzeu cum sa faca treaba ca lumea si ce strategii sa adopte ca lumea sa plece cu ceva de acolo si de ce nu, sa implice si elevi sau studenti voluntari, care ar fi fost mai mult decat dispusi sa participe. Nu a bagat-o nimeni in seama.

In holul muzeului erau trantite niste fotografii de epoca insa fara vreo placuta cu explicatii sau altceva care sa iti spuna despre ce era vorba. Am reusit totusi sa aflu de la un angajat al muzeului ca la orele 12.00 si 17.00 la subsol se proiecteaza niste fime documentare ceva mai lamuritoare. Presa am inteles ca a venit la inaugurarea proiectului insa in mod cert promovarea evenimentului s-a facut aiurea pentru ca majoritatea oamenilor pe care i-am intalnit doar auzisera ceva vag, fara detalii concrete.

Si uite asa, am pierdut timp pretios pana sa ajung la Mocanita – tinta mea finala.
Deci Mocanita pleaca din fata Muzeului CFR din jumatate in jumatate de ora in intervalul 9,00 — 17,00 si merge pana la Basasab, pe o cale ferata montata ad-hoc de vreo 150 de metri.



Asta e Mocanita


Si mai este un tren care face zilnic doua curse pe relatia Gara de Nord și Gara Regala Baneasa insa am inteles ca se fac rezervari si are doar 60 de locuri asa ca e deja “booked”.


Draguta initiativa dar prost si insuficient promovata. Daca era facuta treaba mai cu cap, poate ar fi atras mai multe persoane interesate, care nu ar mai fi pierdut timpul aiurea sa intrebe din om in om ci s-ar fi dus direct la tinta si poate ca ar fi primit si niste informatii in plus, utile pentru completarea culturii generale.


Puteti citi mai multe informatii aici
4 Responses
  1. Daniel Botea Says:

    Arata bine bancile alea de lemn. O bere rece nu v-au dat?


  2. Unknown Says:

    Mie mi-ar fi fost de folos niste informatii suplimentare, ca bere pe caldura.....nu prea as fi servit. :)


  3. Anonim Says:

    Multumim, Mada, pentru articol. Foarte util!


  4. Unknown Says:

    Cu placere Cris. Sper sa ii ajute si pe cei care vor sa se duca acolo sa nu mai bajbaie ca mine si sa piarda timp aiurea.


Trimiteți un comentariu