Niciodata nu am avut ocazia sa “prind” in aceeazi zi Festivalul Luminii si Noaptea Muzeelor nici macar in Bucuresti. Nu ma asteptam sa am parte de asa o seara inedita taman in Hunedoara. Potrivire “la tanc” sau nu, insa mie mi-a placut foarte mult si m-am bucurat tare ca am avut aceasta ocazie.

Parcul Tineretului din Hunedoara era decorat cu aproximativ 5000 de gulgute (niste ornamente in stil origami, cu o lumanare inauntru facute de cercetasii hunedoreni) iar fantanile arteziene erau luminante multicolor. Imi aduceau aminte de cele din Piata Mare din Sibiu. Plin de lume de toate varstele care se bucura de spectacolul de muzica si lumini si de atelierele organizate de acelasi grup entuziast de cercetasi. Arata foarte dragut! Ce poate face o lumina plasata cu dibacie intr-un parc sau o lumanare pusa frumos acasa. Schimba imediat decorul!







Ca sa vedeti ce inseamna aceasta initiativa si de ce se intampla.

 

Si daca tot era Noaptea Muzeelor, am dat o tura si pe la Castelul Corvinilor ca sa-l vedem cum arata “by night”. Este la fel de frumos si impresionant iar luminile ii dau o aura aparte, romantica, as putea spune. Sau cel putin mi-e asa mi s-a parut. Asa cum era de asteptat, locul era intesat de oameni, care misunau peste tot, inauntru si afara, veniti sa se bucure de o seara frumoasa.



Ce echilibristica am facut pentru poza asta!
In gradina Castelului, se organizasera diverse activitati, pentru amuzamentul turistilor, insa de departe cele mai gustate au fost pozele cu cavalerii si domnitele acelor vremuri trecute si trasul cu arcul, sau manuirea diferitelor arme.



Xena printesa razboinica? :)


M-am incapatanat sa stau la coada pentru a invata “mestesugul trasului cu arcul”, caci nu am foarte des parte de o asemenea ocazie. Numai ca, sageata nu vroia deloc sa plece spre tinta. Concluzia e………………ca mai am nevoie de exercitiu. Insa pot spune ca arcul mi se pare mai interesant decat pusca.


Cine se mai poate mandri cu o asemenea isprava? Sa vad Castelul Corvinilor si pe timp de zi si pe timp de noapte a fost o incantare. Nici nu speram asa ceva, dar se pare ca cineva acolo sus a tinut sa imi faca o surpriza placuta.

In recunoasteti? Este ghidul nostru imbracat in
hainele Ordinului Cavalerilor din Hunedoara

Impreuna cu Sima cel Alb


Dupa aceasta zi “plina” ma declar pe deplin multumita si mai ales incantata de tot ce am vazut si experiementat. Si eu care credeam ca zona nu are nici un fel de potential turistic. Mi-am reconsiderat pozitia in legatura cu acest subiect.

Am “furat” poze si de la Alin Barna si de la Cristi Iosub

Merci Gigi Tepus ca a fost pe faza si mi-a facut si mie cateva poze decente sa am amintire J

Mai multe poze gasiti aici.

2 Responses
  1. Anonim Says:

    Salut!
    Ma bucur mult ca ti-a placut la Festivalul Luminii! Ti-am citit cu drag articolul si vreau sa iti multumesc in numele intregii echipe pentru vizita si cuvintele frumoase!:D

    Gata Oricand,
    Erika Demeter- coordonator imagine FL2014.


  2. Salut Erika,

    Frumos comentariu. Mi-a placut ce mi-ai scris.
    Cu drag.....am scris parerea personala despre frumoasa voastra initiativa.

    Sa ma anuntati la anul sa fiu pe faza prin Bucuresti. Sa nu carecumva sa uit :)


Trimiteți un comentariu