Dupa tot felul de comportamente suprinse in mijloacele de transport in comun (imbranceli, injuraturi, batai, violente, gesturi de solidaritate umana si lucruri frumoase…….cam rare ce-i drept) m-am gandit sa inaugurez o noua rubrica pe blog pe care sa o intitulez “Din “bucuriile” transportului in comun din Bucuresti", caci se pare ca a inceput sa-mi furnizeze destul material pentru blog, chiar fara voia mea.

Pana acum am scris si despre lucruri bune si despre lucruri mai putin frumoase. Asa ca, pe principiul una calda, una rece, azi vreau sa inaugurez rubrica cu o intamplare pozitiva.

Este vorba de un gest frumos, care m-a impresionat foarte placut si mi-a dat speranta. S-a petrecut vineri seara in autobuzul 323. Daca va aduceti aminte, vineri seara a cam plouat; in unele cartiere mai mult, in altele mai putin, a fost si furtuna iar in altele deloc. Am reusit eu sa ma strecor printre stropii de ploaie insa unele scaune din 323 erau ude, ca de fiecare data cand ploua. Si cum aveam geanta destul de plina, am cautat din priviri un scaun pe care sa ma asez. Scrutand locurile disponibile din autobuz, am zarit unul neocupat. Insa cand m-am apropiat am constatat ca era ud. Hm de aia nu se inghesuise nimeni sa-l ocupe! Logic……trebuia sa-mi fi dat seama! J.


Erau 2 locuri alaturate. Cel ud era langa fereastra iar pe cel alaturat statea un tanar. Vazandu-mi dezamagirea din ochi, mi-a sugerat sa-l sterg cu niste servetele. Atunci mi-am amintit ca am in geanta un pachet neinceput. Dand sa scot servetelele din geanta ca sa sterg scaunul, ma tot gandeam in gand cum sa fac sa sterg scaunul fara sa ma intind peste tanarul de langa mine. Ar fi fost un pic cam ciudat si destul de incomod. Ghicindu-mi probabil gandul, tanarul s-a oferit sa-mi stearga el scaunul. Si dupa ce a folosit 2 servetele, desi scaunul nu era inca uscat, s-a oferit sa se mute el, lasandu-ma pe mine sa stau in locul lui, pe scaunul uscat.

Gestul lui m-a lasat placut impresionata. Nu prea intalnesti astfel de gesturi cavaleresti in fiecare zi. Desi ar fi atat de placate. Dupa ce m-am asezat langa el si pana am ajuns acasa, l-am observant asa…..discret…cu coada ochiului. Nu cred sa fi avut mai mult de 24-25 de ani, era imbracat sport, lejer si avea niste unghii taiate impecabil si curatate, o mana ingrijita, de bun gust. Se vedea de la distanta ca era un tanar cu educatie. Ferice de parintii lui care l-au educat asa frumos!

Asa ca sa mai zica cineva ca nu mai exista gentleman-I in ziua de azi si ca tanara generatie nu are educatie. Nu e tocmai o idee buna sa generalizam si sa-i bagam pe toti in aceeasi oala mai ales ca mai exista si unii cu educatie, precum tanarul din autobuz.

Sper sa tot intalnesc asa tipi educati.


Imagine preluata de la : http://www.enational.ro


3 Responses

  1. Spunsieu Says:

    Da, a ajuns sa ne surprinda un gest frumos cand de fapt ar trebui sa faca parte din cotidian.


  2. Pai ar trebui....insa............nu e intotdeauna asa. Nu traim intr-o lume ideala.


Trimiteți un comentariu