Pe 4 iunie a avut loc la Institutul francez un eveniment organizat de revista Psychologies intitulat “Seductia si frumusetea feminina”.

Discutia a fost moderata de Iuliana Alexa, redactor sef Psychologies, iar cei 3 invitati Daniela Nane, Marius Chivu si Ana Morodan si-au expus parerile personale legate de seductie, feminitate,  masculinitate si farmec personal. La sfarsit, invitatii au raspuns si catorva intrebari adresate de participante.

Voi expune, pe scurt cateva dintre ideile pe care le-am retinut din discursul fiecarui invitat.


Iuliana Alexe
  • La ambele sexe, pe termen lung este nevoie de stimulare si de creativittae pentru a pastra interesul viu;
  • Seductia inseamna noutate si mai inseamna sa fim mereu “tinuti in priza” de catre partener/a;
  • Se pare ca, in societatea romaneasca actuala “moralitatea pe termen lung este adaptativa”.

Marius Chivu
  • In seductie nu este neaparat nevoie de onestitate, insa pe termen lung este buna;
  • Cand cineva se “da la tine” cel mai greu lucru este sa afli motivul pentru care o face;
  • Traim cu iluzia ca putem fi mereu cu cineva mai bun decat actualul partener;
  • In dragoste “nimic nu ramane neplatit”.

Daniela Nane
  • Seductia e despre autenticitate nu despre manipulare;
  • A vorbit despre dezvoltatea laturii cultural si spiritual a unui individ, despre nevoia de modele si despre polarizarea rolurilor masculin/feminine;
  • A indemnat femeile sa poate mai des fusta.

Ana Morodan
  • Inainte de a incerca sa seducem pe cineva, este necesar sa ne seducem mai intai pe noi insine;
  • Seductie este despre a fi tu insuti. E important sa te simti bine in pielea ta si sa creezi o poveste.

Marturisesc ca din cand in cand citesc reviste Psychologies, insa este prima data cand particip la un eveniment organizat de ei.


Am petrecut cateva ore agreabile, insa nu pot sa nu remarc niste aspecte pe care nu le-am apreciat deloc.
A fost prea multa generalizare si pe alocuri negativitate atat in discursul unora dintre invitati cat mai ales al unui redactor sef al unei reviste de psihologie. A fost un pic surprinzator pentru mine pentru ca nu m-am asteptat la asa ceva.

Marius Chivu, (ale carui articole din revista Elle le citesc cu regularitate) care de regula spune lucrurilor pe nume, mi s-a parut in acea seara putin cam negativist, desi a facut cateva glume care au smuls aplauze de la participantele din sala. Poate trece printr-o etapa mai albastra a vietii, ma gandesc. J

Iar Ana Morodan a tot folosit obsesiv cuvantul seductiv. Imi este tare simpatica si o cunosc de ceva vreme pentru ca am vazut-o si la alte evenimente. E un personaj insa m-a scos de data asta din pepeni cu acel cuvant. Eu la scoala am invatat ca exista in limba romana seducator nu seductiv.

Insa mi-a dat o tema buna de gandire. Hm cum e aia sa ma seduc eu pe mine? La aceasta perspectiva nu ma gandisem niciodata.



Imagini preluate de pe Facebook
2 Responses
  1. mica -eu... Says:

    Eu nu am participat la nici un astfel de eveniment...nu cred că am de ce regreta din ceea ce ai narat tu aici Mădă....Unde au fost îndemnurile, sugestiile...pildele...? Eu asta aştept când vin în contact cu filozofii...psihologii...să îmi dea -hint-ul nu bla bla bla...seductivul...


  2. Unknown Says:

    Am scris doar parerea mea. Poate tie ti-ar fi placut....de gustibus......stii cum e.Eu am retinut totusi sfatul Anei Morodan. A fost o perspectiva interesanta. Insa cam multa superficialitate la acest eveniment.


Trimiteți un comentariu